miércoles, 5 de octubre de 2011

PLACE DU VAUBAN


XXI. mendeko arazorik latzenetakoa automobila dugu. Buchanan txostenak erakutsi bezala automobilen kopurua gora egiten du urtero bukaerarik gabeko izurrite giza. Hazkunde horrek hirien antolamenduan izugarrizko eragina du, orube ugari ibilgailu hauen beharretara bideratuz. Baionaren kasuan, automobilei eskainitako espazioak alde zaharraren inguruan zabaltzen dira, ibairen ertza bereganatuz; duela mende gutxi batzuk Baionaren bizi-iturri zena automobilen menpe geratuz.

Automobilek bereganaturiko espazio hauek gaur egun aparkalekuak ezartzeko bideratzen dira. Hori gutxi balitz, oraindik plaza edo berdegune giza mantentzen diren eremuak, fluxu handiko errepideek inguratzen dituzte, beraien izaera eta irisgarritasuna oztopatuz.



Arazo horri aurre egiteko praktika honetan ibaiaren inguruko parke lineal edo oinezkoen ibilbide bat proposatzen da, geratzen diren plaza eta berdeguneak lotzeaz gain, espazio berriak eratuko lituzkeena. Horretarako, sistema bat bideratzen da inguruko fortifikazioak eredutzat hartuz. Hau da, bi egoera mota bereiztuko dira, eraso egoera ( ikuspegi interesgarriko eremuak) eta babeserako egoera ( kanpo erasoengandik behar duten eremua).


Interbentzio honek Vauban ingeniariak burutuko lukeen interbentzioaren gisakoa litzateke. Kasu honetan kanpo erasoetatik babestu beharrean, barneko desegokitasunetatik babestuz. Place du Reduit interbentzioaren zentro bilakatuko da, plazari Vauban-en izena eskainiz.

  Place du Reduit-eko interbentzioa parke linealaren jorratzean zentratuko da; orubeak eskaintzen dituen gabezi eta onurak kontuan hartuz. Parkeaz at, eremu aske babestuak agertuko dira. Hauek aske geratuko dira lehendik orubean jorratzen diren ekintzei tokia utziz, eta berriei harrera emanez.   




Ebaketa

Montaje
Altzaera

Maketa

No hay comentarios:

Publicar un comentario