Kapa gainjartzea |
SARRERA
Begibistakoa da urdaibai paisaia aldakorra dela. Bere guneen (herri, hondartza, txokoen…) ERABILERA erabat aldatzen da urtean zehar, hots, udan eta neguan Urdaibai leku bera dela esatea akatza litzateke. Hildo honetan, beraz, gauzatu dugu gure analisia.
Fluxuak Udan |
Fluxuak Neguan |
Alde batetik, Urdaibai-eko udalerri esanguratsuen erabileraren balorazioa burutu dugu, bai udan, baita neguan ere. Honi, gainera, jendetza mugimenduen fluxuak aztertuak izan dira, barne fluxuak eta kanpokoak, biosferaren erreserban suertatu daitezkeen NODOAK ere identifikatuz.
ONDORIOAK
Ondorioak anitzak izan dira. Alde batetik, Oka ibaiak sortzen duen ERTZA bete betean antzeman daiteke fluxuak aztertuz. Gainera, Udaran sortzen diren mugimenduak oso bortitzak dira, batik bat ekialdean, non Laida eta Laga hondartzek AUTO BIDEZKO ETORKIN ANITZ jasotzen dituzten. Dena den, aipatzekoa da bi nodo hauek (hondartzek) beren erabilera masiboa galtzen dutela urteko urtarorik hotzenetan.
Bestetik, Neguan, lurraldearen BARNE ERABILERA da nagusi, udalerri txikietatik nagusienetara (Bermeo, Mundaka, Gernika…) ematen baitira korronte gehienak (lanerako bidean behar bada).
Ez hori bakarrik, bitxia da ikustea nola alderik “basatienean” edo eraikin dentsitate baxuko aldean (ekialdean, alegia), fluxuen korrontea mendebaldekoan baino altuagoa den, EZ AL DAGO KONTRAESANIK BAIEZTAPEN HORRETAN?
Esan beharra dago, halere, zerbitzu txiki bati esker, hots, Oka ibaiatik igarota Mundaka-Sukarrieta-Laida ibilbidea burutzen duen “FERRY” txikiari esker, Eki eta Mendebaldeko izurialdeak lotzeko aukera dagoela.
PROPOSAMENAK
Aurretik aipatutakoa kontuan harturik, hortaz, interbentsio urbanistiko edo eskala handiko aldaketen bidez hasten da proiektua.
Udaldean suertatzen diren Ekialdeko FLUXU MASIBOAK BARETZEA izango litzateke lehen helburua, Laida eta Laga nodoen onurari begira. Horretarako, mendebaldeko izurialde dentsifikatuagotik auto bidezko trafikoa bideratzea litzateke bide zuzena, bertatik hondartzetara jendea helaraziz gaur egun existitzen den “FERRY”-aren zerbitzua bultzatuaz.
Proposamena bideratzeko, beraz, nahitanahiezkoa litzateke, Sukarrieta eta Mundakako udalerrietan barrena AUTOENTZAKO APARKALEKU guneak bilatzea eta, bide batez, garraio publikoaren erabilera bultzatzea (mendebaldean trenbide zerbitzua baitago).
No hay comentarios:
Publicar un comentario